Nowa usługa na rynku e-commerce

Grupa OEX wprowadza na rynek zintegrowaną obsługę procesu e-sprzedaży. Usługa dedykowana jest producentom i importerom poszukujących nowoczesnych kanałów dystrybucji w sprzedaży detalicznej bez ponoszenia nakładów inwestycyjnych.

Oferta umożliwia powierzenie zewnętrznej firmie całościowej obsługi e-biznesu – od stworzenia projektu sklepu internetowego i dostarczenia technologii niezbędnej do jego prowadzenia, marketing, magazynowanie i wysyłkę towaru do klientów, aż po obsługę posprzedażową. Stało się to możliwe dzięki połączeniu kompetencji i zasobów czołowych graczy z obszaru rozwiązań technologicznych dla branży e-commerce (firma Divante), wsparcia sprzedaży i logistyki (Cursor) oraz telefonicznej obsługi klienta (Voice Contact Center).

Dzięki wykorzystaniu modelu outsourcingowego w obsłudze e-sprzedaży nowy, dedykowany kanał dystrybucji można uruchomić w zaledwie trzy miesiące. Grupa OEX zbuduje w tym czasie platformę e-commerce, stworzy opisy i zdjęcia dostosowane do prowadzenia sprzedaży w internecie, opracuje kampanie marketingowe, zapewni odpowiedniej skali infrastrukturę przechowywania i wysyłania sprzedawanego towaru i przygotuje wszelkie procedury do obsługi klienta internetowego. Jeden dostawca integrujący działania w zakresie e-sprzedaży, logistyki i procesów back-office to także zdecydowanie łatwiejsza możliwość kontroli całego kanału dystrybucji.

Innowacyjność naszego rozwiązania polega na bardzo szybkim uruchomieniu nowego źródła przychodów, właściwie bez ponoszenia nakładów inwestycyjnych. Z naszymi klientami rozliczamy się na zasadzie prowizji od wygenerowanej sprzedaży w internecie. Firmy, z którymi współpracujemy nie muszą budować swoich kompetencji w zakresie e-commerce. Po uruchomieniu usługi wystarczy jedna osoba, która przez 3-4 godziny dziennie kontrolować będzie nowy kanał dystrybucji – powiedział Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante, Grupa OEX.

Outsourcing obsługi kanału e-commerce jest rozwiązaniem efektywnym kosztowo. Pozwala na skoncentrowanie się na tradycyjnych formach sprzedaży, przy równoczesnym wejściu w nowy obszar dystrybucji bez ponoszenia wydatków inwestycyjnych. W odróżnieniu od obsługi e-sprzedaży w ramach własnych struktur organizacyjnych, model zewnętrzny pozwala na zamianę kosztów stałych na koszty zmienne — personel, powierzchnie magazynowe, a także ich niepełne wykorzystanie przestają obciążać rachunek wyników – dodaje Tomasz Karwatka.

Model sucess fee umożliwia systematyczny rozwój, testowanie nowych kanałów sprzedaży i strategii marketingowych bez ponoszenia ryzyka. Outsourcing zwiększa elastyczność i skalowalność prowadzonej działalności. Firmy, które zdecydują się na rozwiązanie oferowane przez Grupę OEX płacą tylko za wykonane czynności.

Rozwiązanie e-commerce end-to-end najlepiej sprawdza się w firmach, które nie mają kompetencji w zakresie sprzedaży w internecie, nie dysponują własną infrastrukturą do wysyłki produktów do klientów indywidualnych i nie mają doświadczeń w obsłudze posprzedażowej. Innych umiejętności wymaga wysłanie palety z jednym rodzajem towaru, a innych kompletacja pojedynczych paczek złożonych z wielu różnych produktów – twierdzi Grzegorz Wroniszewski, group account director, Cursor SA, Grupa OEX.

Z kompleksowej obsługi kanału e-commerce korzysta już kilku klientów, m.in. z sektora FMCG i energetycznego. Rozwiązanie przeznaczone jest dla każdej wielkości sklepów internetowych. Dla firmy zainteresowanych usługą powstał dedykowany serwis https://www.divante.com/blog, na którym znajdują się m.in. case studies ze zrealizowanych projektów

czytaj również

Polish National Sales Awards

OEX Cursor jest pierwszą firmą outsourcingową w 15-letniej historii konkursu Polish National Sales Awards (PNSA), której menedżerowie zostali uhonorowani wyróżnieniem…

Mikołajkowy bieg dla seniorów

Mikołajkowy weekend w OEX Cursor przebiegał pod hasłem #PosiłekDlaSeniora. Wraz z naszymi Klientami i przyjaciółmi firmy udało się zmobilizować do…

Ocena Satysfakcji Klienta 2022

Już mamy wyniki tegorocznego badania Oceny Satysfakcji Klienta. Poniższe wskazania to efekt badania przeprowadzonego na 52 klientach spółki. Ankiety są…

WSZYSTKIE