Badania wykonujemy z wykorzystaniem systemu IT i w pełni je dokumentujemy.
Potrzebujesz logo?
Pobierz plikiProwadząc audyt w sklepie odzieżowym, spożywczym itp., nasz zespół terenowy jest w stanie zbadać obecność produktów (dystrybucja numeryczna), sposób ich wystawienia (zachowanie standardu ekspozycji), obecność materiałów marketingowych, sprzętu (np. lodówek) czy ceny sprzedaży. Weryfikujemy też zgodność ekspozycji stałej i promocyjnej z ustaleniami kontraktowymi (compliance).
Pracujemy ze wszystkimi branżami
i formatami sklepów.
Przedmiotem badań w ramach audytu retail może być też świadomość produktu u sprzedawców, poziom poleceń itp., czyli tzw. “tajemniczy klient’.
W zdobywaniu informacji ograniczają nas jedynie techniczne możliwości Zespołu oraz polityka sieci handlowych. Pracujemy ze wszystkimi branżami i formatami sklepów, dlatego z powodzeniem zrealizujemy zarówno audyt wielkopowierzchniowego sklepu spożywczego, jak również profesjonalny audyt w niewielkim markecie. Dodatkowo, mamy doświadczenie na rynku farmaceutycznym.
Głównym atutem usługi audytu sklepów przez OEX Cursor jest własny Zespół Terenowy, dzięki temu poziom jakości danych jest najwyższy, jaki w realiach sklepu można osiągnąć. Ważnym czynnikiem jest też elastyczność i reaktywność zespołu, a także możliwość połączenia badania z innymi czynnościami z obszaru wsparcia sprzedaży: merchandisingiem, elementami obsługi handlowej lub dystrybucją materiałów POSM.
Badania wykonujemy z wykorzystaniem systemu IT i w pełni je dokumentujemy.
Prowadzenie audytu oraz charakter pozyskiwanych informacji dostosowujemy do potrzeb Klientów, mając na uwadze wymagania skorelowane z charakterem prowadzonej przez Zleceniodawcę działalności. Zdobyte na gruncie audytów sprzedażowych doświadczenie oraz wysokie kwalifikacje specjalistów Zespołu umożliwiają przygotowanie dokładnego raportu, mogącego być podstawą do wyznaczania obszarów niezbędnych zmian.
Przy audytach retail o masowym i powtarzalnym charakterze korzystamy z technologii skanowania danych – technologia ta skraca czas wykonania badania i pozwala na automatyzację procesu. Kontrolujemy wykonanie audytu w placówce handlowej porównując część (a niekiedy całość) odpowiedzi udzielonych przez audytorów z dokumentacją fotograficzną wykonywaną w czasie badania. Niekiedy, jeżeli takie jest życzenie Zleceniodawcy, podejmujemy interwencję w punkcie sprzedaży, której celem jest poprawa ekspozycji, zamówienie produktu czy umieszczenie informacji o nim. Do oczekiwań Klienta dostosowujemy formę prezentacji pozyskanych informacji – możliwa jest też ich wstępna analiza. Na podstawie audytu w punktach sprzedaży jesteśmy w stanie zarekomendować dalsze działania merchandisingowe i inne, które podniosą efektywność sprzedaży i inne czynniki, na których zależy Klientowi.
Zlecając wykonanie badań retailowych do OEX Cursor Klient otrzymuje gwarancję wysokiej jakości przekazanych mu danych. Często ważnym elementem jest wiarygodna dokumentacja wyników, która pozwala na ich podstawie dokonywać rozliczeń zarówno z własnymi pracownikami jak i sklepami.
Kluczem do zarządzania sprzedażą jest wiarygodna informacja. Bez wiedzy o tym co, gdzie, jak i kiedy się sprzedaje nie jest to możliwe. Dotyczy to zarówno produktów własnych jak i konkurencji.
Badania ekspozycji są też częstym narzędziem kontroli sieci dystrybucyjnej, własnych przedstawicieli handlowych czy poziomu realizacji ustaleń kontraktowych z retailem.
Audyt sprzedaży stanowi przede wszystkim dokładną ocenę realizowanego procesu sprzedażowego oraz osiąganych wyników. Audyt sklepu, podobnie jak profesjonalny audyt punktu sprzedaży to źródło danych, które umożliwiają udoskonalenie prowadzonych działań dystrybucyjnych. W praktyce, audyt sprzedażowy jest narzędziem, dzięki któremu można wytypować ewentualne płaszczyzny funkcjonowania procesu sprzedaży wymagające naprawy. Należy zaznaczyć, że profesjonalne audyty sklepów, placówek handlowych, jak również audyty w dziale sprzedaży firmy mogą być dla pracowników skutecznym elementem motywacyjnym – dzięki nim, pracownicy zyskują jasną informację na temat wyników ich pracy.
Dodatkowo, biznesowy audyt retail umożliwi Klientom umiejętne zaplanowanie wdrożenia odpowiednich zmian, których zadaniem będzie podniesienie poziomu sprzedaży. Audyt procesu sprzedaży dostarczy konkretnych informacji, popartych szczegółową analizą. Dzięki temu podejmowane działania naprawcze mogą zostać prawidłowo ukierunkowane.
Audyt sklepowy retail jest w stanie określić, między innymi, czy sposób prezentacji towarów na półkach jest wystarczająco skuteczny i przekłada się na sprzedaż oraz które produkty cieszą się szczególną popularnością wśród klientów. Celem audytu jest również kontrola zaopatrzenia i efektywności prowadzonej polityki cenowej. Korzystanie z umiejętności profesjonalnych audytorów handlowych w punktach sprzedażowych umożliwia Klientom skupienie się na fundamentalnych dla prowadzonej działalności obowiązkach, oszczędzając w ten sposób czas i energię.
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
+48 506 794 046