Experience marketing

marketing doświadczeń

Dzięki zastosowaniu przemyślanej kampanii empirycznej Twój produkt stanie się wiarygodny, a doznania odbiorcy z nim związane będą bardzo intensywne i pozostaną na długo w pamięci.

Samplingi to przykład działań z zakresu Experience Marketingu

Wyróżnikiem OEX Cursor jest doświadczenie, profesjonalizm i pasja z jakimi wykonujemy powierzone nam zadania. Kluczem do sukcesu są ludzie, którzy od kilkunastu lat są z nami w jednym teamie. Doskonała współpraca w zespole przekłada się również na relacje w biznesie, dzięki czemu możemy poszczycić się wieloletnimi kontraktami i długoterminowymi projektami realizowanymi z sukcesem.

Obsługa oraz organizacja akcji promocyjnych, to doskonały sposób na nawiązanie relacji z potencjalnym klientem. Wieloletnie doświadczenie oraz doskonałe kwalifikacje zespołu specjalistów OEX Cursor sprawiają, że jesteśmy w stanie szczegółowo zaplanować niekonwencjonalne i nowatorskie akcje sprzedażowe, dostosowane do potrzeb konkretnych grup odbiorców.

Dlaczego warto zlecić OEX Cursor organizację kampanii wykorzystującej marketing doświadczeń?

  • Każdy projekt poddajemy dokładnej analizie pod względem oczekiwań Klienta, konsumenta, jak również dostępnych możliwości, w tym ewentualnych obostrzeń prawnych. Wysokie kwalifikacje zespołu pracowników OEX Cursor przekładają się na efektywność podejmowanych działań.

  • Dzięki stałemu teamowi z kilkunastoletnim doświadczeniem, posiadamy wyróżniający nas na rynku know how. Nasz zespół tworzą ludzie kreatywni z wyjątkowym doświadczeniem field marketingowym, potrafiący przygotować najlepszą strategię promocji. Nowoczesne, dedykowane aplikacje tworzone przez nasz zespół IT, stanowią doskonałe narzędzie uzupełniające niestandardowe działania budujące wizerunek marki. Realizowane przez OEX Cursor projekty są prowadzone w kompleksowy sposób – naszym Klientom zapewniamy wszechstronne wsparcie doskonałych specjalistów.

  • Struktura terenowa, którą budowaliśmy kilkanaście lat, pozwala na realizację działań o nieograniczonym zasięgu terytorialnym i czasowym, dostosowanych do potrzeb Klientów. Dedykowane zespoły są gwarancją najwyższego zaangażowania w realizację projektu i tym samym biznesowego sukcesu.

Organizacja i obsługa

niestandardowych akcji promocyjnych

Skuteczne oraz kreatywne akcje promocyjne organizowane dla Klientów OEX Cursor są projektowane z myślą o ich oczekiwaniach, założonych celach oraz specyfice prowadzonej przez Zleceniodawców działalności. Planując ciekawe akcje promocyjne dla firm, zgodnie z założeniami experience marketingu, skupiamy się na efektywnym intensyfikowaniu pozytywnej relacji klient – marka. Mając świadomość tego, jak istotne z punktu widzenia naszych Klientów są kwestie natury finansowej, dołożymy starań, żeby planowane działania marketingowe odpowiadały dostępnemu budżetowi.

 

Obsługa oraz organizacja akcji promocyjnych, to doskonały sposób na nawiązanie relacji z potencjalnym klientem.

Wieloletnie doświadczenie oraz doskonałe kwalifikacje zespołu specjalistów OEX Cursor sprawiają, że jesteśmy w stanie szczegółowo zaplanować niekonwencjonalne i nowatorskie akcje sprzedażowe, dostosowane do potrzeb konkretnych grup odbiorców.

 

Nietypowe akcje promocyjne mają obecnie kolosalne znaczenie głównie z uwagi na to, że współczesny konsument jest bombardowany różnymi formami działań marketingowych, co w konsekwencji doprowadziło do sytuacji, w której coraz trudniej przykuć jego uwagę i zdobyć zainteresowanie odbiorcy. Organizacja akcji promocyjnych w duchu marketingu doświadczeń powinna więc obywać się na bazie niesztampowych rozwiązań.

OEX Cursor, jako doświadczony ekspert w dziedzinie wsparcia procesów sprzedażowych, pomoże Klientom w zaplanowaniu oraz zorganizowaniu interesującej, wyróżniającej się akcji marketingowej. Chętnie podzielimy się doświadczeniem zdobywanym we współpracy z największymi graczami rynku oraz nieszablonowymi pomysłami. Korzystając z naszych usług wsparcia sprzedaży, Klienci mogą skumulować swoje wysiłki w najważniejszych obszarach prowadzonej działalności, eliminując tym samym konieczność dzielenia uwagi na poboczne zagadnienia związane z marketingiem i promocją.

Marketing doświadczeń: co to jest?

Marketing empiryczny (inaczej marketing doświadczeń lub experience marketing) jest najlepszym sposobem zaangażowania odbiorców i jednocześnie stworzenia przez nich ciekawych, rzetelnych informacji o produkcie dla grupy docelowej. Umożliwienie użytkownikom kreowania treści o własnych doświadczeniach związanych z używaniem produktu i dzielenia się nimi z innymi użytkownikami, pozwala na budowanie lojalności zarówno dotychczasowych, jak i przyszłych konsumentów.

Marketing empiryczny to przede wszystkim wszelkiego rodzaju niestandardowe działania z zakresu marketingu, które opierają się na indywidualnych doświadczeniach. Przykładowe kampanie wykorzystujące marketing doświadczeń znajdują się w zakładce Case Study.

 Definicja experience marketingu (marketingu doświadczeń) podkreśla znaczenie praktyk mających na celu wzbudzenie u konsumenta przeżyć ukierunkowanych na indukcję pożądanych odczuć w stosunku do promowanej marki. W konsekwencji, customer experience marketing to narzędzie umożliwiające zbudowanie wartościowego związku na linii klient – marka. Kluczowe znaczenie w definicji experiential marketingu ma wobec tego, przede wszystkim, korelacja uczuciowa, dzięki której klient odczuwa przywiązanie do konkretnej marki produktów lub usług. Działania związane z experience marketingiem w niektórych przypadkach skupiają się głównie na tym, żeby klient postrzegał daną markę, produkt lub usługę, jako pewnego rodzaju awans i prestiż.

Experience marketing opieramy na działaniach kreowanych indywidualnie dla konkretnego produktu lub usługi. Podstawą każdej aktywności marketingu doświadczeń, bez względu na jej rodzaj – sampling/degustacja/event, jest maksymalne zaangażowanie konsumenta w promocję i umożliwienie jemu samodzielnego, niestandardowego doświadczania produktu poprzez próbowanie, dotykanie lub inną formę interakcji.

 

Jakie są przykłady zastosowania marketingu doświadczeń (experiential marketingu) w praktyce?:

Istotą marketingu doświadczeń jest nacisk kładziony na przeżycia, jakie stają się udziałem konsumenta. W związku z tym, wśród przykładów experience marketingu wyróżnia się:

  • Sampling (rozdawanie bezpłatnych próbek produktu) połączony z degustacją, na przykład w punkcie sprzedaży. Klient najpierw ma możliwość przetestowania produktu i na podstawie tych doświadczeń decyduje o ewentualnym zakupie pełnowymiarowego opakowania.
  • Testowanie produktu lub usługi
  • Niekonwencjonalne akcje promocyjne i materiały wspierające sprzedaż, w tym pojazdy lub maszyny
  • Masowe kampanie door to door

Zalety marketingu doświadczeń: dlaczego ta forma oddziaływania na konsumentów jest efektywna?

Współczesny konsument to coraz bardziej świadomy i wytrawny gracz, który doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że coraz częściej to właśnie on może dyktować rynkowe warunki. Kupujący stają się wymagający i dokonując decyzji zakupowych, zwracają uwagę na szereg ważnych kwestii – istotna jest już nie tylko cena i jakość towaru. Ten stan rzeczy jest konsekwencją szybkiego rozwoju rynku dóbr konsumpcyjnych, który stale się rozrasta, proponując nowe produkty i usługi. Dzięki marketingowi doświadczeń, firmy mają szansę nawiązać rzeczywistą interakcję z klientami, która będzie satysfakcjonująca dla obu stron, co z kolei pozwoli marce na stworzenie grona przywiązanych do niej odbiorców.

Co więcej, działania prowadzone w ramach experience marketingu są szansą na jasne i klarowne zademonstrowanie najważniejszych wartości, jakimi dana firma kieruje się w swojej działalności. Obecnie bardzo duże grono konsumentów, wybierając produkty lub usługi, kieruje się własnym systemem zasad, dlatego możliwość podkreślenia wyznawanych w firmie wartości może się w praktyce przełożyć na bliższą relację z klientem i wzmocnienie jego lojalności wobec marki.

Niekonwencjonalne akcje marketingowe, bazujące na marketingu doświadczeń, mają szansę na łatwiejsze przykucie uwagi grupy docelowej. Konsumenci, którzy są zainteresowani poczynaniami marki, mogą samodzielnie zdecydować o udostępnieniu informacji na temat inicjowanych akcji promocyjnych, na przykład, za pośrednictwem mediów społecznościowych, dzięki czemu dotrze ona do szerszego grona osób.

Ponadto, w przypadku experience marketingu podstawowe znaczenie ma interesujący, oryginalny pomysł na ciekawe przedsięwzięcie reklamowe, a nie posiadane możliwości finansowe. Bardzo często, kreatywne rozwiązania nie wymagają dużych nakładów pieniężnych – najważniejsza jest świeża, odkrywcza koncepcja, która zdobędzie zainteresowanie potencjalnych klientów.

Marketing doświadczeń a proces konsumpcji

User experience marketing, jako nowoczesne narzędzie promocyjne, umożliwia wykorzystanie potencjału, który niesie za sobą pozytywny stosunek emocjonalny do konkretnej marki. Geneza marketingu doświadczeń jest nierozerwalnie związana z pojawieniem się na rynku szerokiego wyboru produktów oraz usług. Dzisiaj to producenci oraz usługodawcy muszą walczyć o uwagę klientów, mając na względzie ich potrzeby, stąd zapotrzebowanie na nowoczesne i nieschematyczne rozwiązania marketingowe.

Współcześnie, między innymi, dzięki wdrożeniu nowych technologii, proces konsumpcji uległ diametralnej zmianie. Klient ma do dyspozycji zróżnicowany wachlarz dóbr konsumpcyjnych, przy jednoczesnej możliwości bezproblemowego kupowania online. Ponadto, ogromny wpływ na kierunki rozwoju nowoczesnego marketingu wywiera możliwość sprawdzenia opinii o produkcie czy usłudze na dedykowanych serwisach internetowych lub za pośrednictwem social mediów. W związku z tym, experience marketing powinien skupiać się nie tylko na doświadczeniach klientów w rzeczywistości poza internetowej, ale również na ich emocjach odczuwanych bezpośrednio w świecie online.

Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest potrzeba skierowania uwagi na działalność marki w Internecie, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych, które stanowią obecnie jeden z głównych kanałów komunikacyjnych pomiędzy firmą, a klientami. Dzięki profilom w social mediach, konsument może swobodnie zadawać pytania, szukać niezbędnych informacji czy analizować opinie pozostałych klientów. Media społecznościowe siłą rzeczy stały się więc płaszczyzną, dzięki której konsument może nawiązać z marką bezpośredni kontakt.

Interesuje Cię usługa
Experience marketing

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania

+48 506 794 046

Napisz
do nas

Formularz kontaktowy