W pandemii rozmawialiśmy z klientami po kilka razy dziennie…
W czasach pandemii sprzedaż w kanale e-commerce dynamicznie wzrosła oraz zdobyła nagłówki gazet i serca konsumentów. Jednak handel tradycyjny ma się dobrze, zmienia się i rozwija. OEX Cursor, który realizuje dla znanych polskich i zagranicznych marek działania wspierające sprzedaż obchodzi właśnie swoje 20 urodziny i wciąż cieszy się wzrostem biznesu. Dzisiaj jednak potrzeba na rynku usług, które pomogą markom sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów. Kluczowe z nich to szybkość i wygoda zakupów, a także personalizacja oferty oraz budowanie rzeczywistej więzi z marką.
Historia OEX Cursor zaczęła się 20 lat temu od akcji promocyjnych dla takich firm jak Nestle, Danone czy projektów sprzedaży bezpośredniej dla Telekomunikacji Polskiej (obecnie Orange), Masterfoods (obecnie Mars), Philip Morris czy Procter&Gamble. Do tej pory na pokładzie OEX Cursor pracuje wielu wysokiej klasy specjalistów, którzy swoją przygodę z branżą rozpoczynali w połowie lat 90.
Wówczas głównym wyzwaniem było zarządzanie ogromnymi strukturami terenowymi. Wystawialiśmy ponad 10 tysięcy PITów rocznie zatrudnionym przez nas pracownikom. W Polsce popularność zdobywało nowe wtedy pojęcie outsourcingu. Od początku stawialiśmy na jakość wykonywanych zadań, ponieważ wiedzieliśmy, że nie możemy zawieść klientów, którzy zrezygnowali z własnych struktur lub ograniczyli ich liczebność i powierzyli nam ważne działania, od których zależą wyniki sprzedaży i wizerunek marki. – mówi Przemysław Bogdański, Prezes Zarządu OEX Cursor, który pracuje w spółce od czasów jej powstania.
OEX Cursor jako pierwszy w Polsce zbudował i zarządzał tzw. współdzieloną strukturą terenową, która polega na zapewnieniu terenowego zespołu dla różnych producentów (a zatem nie na wyłączność). Usługa taka, obejmująca na przykład działania handlowe, merchandisingowe, audytowe czy instalacyjne jest świadczona w różnych kanałach sprzedaży – od sklepów tradycyjnych, przez stacje paliw i supermarkety, po cash & carry, dyskonty czy apteki.
Zarówno model współdzielony jak i dedykowany (zespół pracujący na wyłączność dla jednego klienta) rozwijamy dzisiaj w oparciu o nowoczesną technologię. Stawiamy na analitykę danych i zaawansowane systemy raportowe dla klientów. Odpowiadamy za realizację bardzo konkretnych parametrów ilościowych i jakościowych ustalanych w klientem. Jesteśmy firmą opartą na działaniach człowieka, ale chcemy, żeby były one bardziej efektywne, dlatego dokładamy do nich technologię oraz te rozwiązania, które pozwalają zwiększać satysfakcję naszych klientów, a nam dają przewagę konkurencyjną.
Pomagamy naszym klientom optymalizować procesy, co jest dzisiaj niezbędne zwłaszcza w branży FMCG, ponieważ konsumenci oczekują wygodnych i szybkich zakupów. Konsumenci nie chcą tracić czasu na szukanie towaru czy informacji o cenie. W tym obszarze proponujemy klientom nie tylko całą gamę usług jak merchandising i audyty sprzedażowe, ale również outsourcing procesów reklamacji, czy instalacje drobnych POS-ów, weryfikację założeń kontraktowych oraz edukację personelu – powiedział Przemysław Bogdański.
Realizowane przez spółkę działania z zakresu field marketingu to obszar, w którym producenci mogą budować świat swojej marki. Podczas gdy sprzedawcy internetowi zastanawiają się jak zastąpić te doświadczenia, gdzie klient może fizycznie doświadczyć produktu, my oferujemy spektrum działań, które są propozycją atrakcyjnego spędzenia wolnego czasu, budują społeczność wokół marki czy edukują i przekazują wiedzę o wartościach marki i produktu.
Wspominam tutaj często markę Barilla wraz z którą uczyliśmy Polaków gotować makaron al dente. Powoli wracamy z aktywnościami po okresie obostrzeń i pracujemy nad nowymi projektami samplingowymi – mówi Przemysław Bogdański.
W ostatnich dwóch latach przeszliśmy wiele zmian mających na celu optymalizację działań operacyjnych. Poprawiliśmy znacząco rentowność i mogę powiedzieć, że podstawowy biznes Cursora oparty o oustsourcing sił sprzedaży, merchandising, akcje eventowe i samplingi wzrósł w ciągu 3 lat o 20%. To dużo, biorąc pod uwagę, że w tym czasie mieliśmy rok restrukturyzacji i rok pandemii. Obecnie obsługujemy umowy, które realizujemy od wielu lat jak i nowe kontrakty. Jesteśmy zapraszani do większości branżowych przetargów, a marka OEX Cursor jest mocno rozpoznawalna. Klienci docenili również naszą współpracę w okresie pandemii, kiedy musieliśmy wykazać się dużą elastycznością, niejednokrotnie umiejętnościami zarządzania kryzysowego. Tym bardziej cieszą nas oceny satysfakcji klienta, które w corocznych badaniach nie spadają poniżej 97% zadowolenia z naszej obsługi.
Okres pandemii był trudny dla branży eventowej. Projekty field marketingowe były odkładane lub z różnym skutkiem, testowano możliwość ich realizacji z użyciem internetu. Spółka wykorzystała ten czas na aktualizację swojej strategii i poszerzenie portfolio usług.
Rozmawialiśmy z klientami po kilka razy dziennie. Zastanawialiśmy się wspólnie jak najlepiej zarządzić sytuacją. Stawialiśmy na bezpieczeństwo i dzieliliśmy się wszystkimi rozwiązaniami i materiałami z naszymi kontrahentami. Bliska współpraca, wymiana doświadczeń i dobra komunikacja były potrzebne jak nigdy dotąd. Czas lockdownu wykorzystaliśmy na aktualizację strategii, angażując w ten proces wszystkie szczeble zarządzania. Chciałem, aby w tym procesie maksymalnie wykorzystać wiedzę z terenu. To przyniosło bardzo dobre efekty i uznanie klientów, którzy docenili przeprowadzone zmiany– dodał Przemysław Bogdański.
OEX Cursor z okazji swojego dwudziestolecia zaprasza do udziału w kampanii promocyjnej 20 na 20, w której oferujemy elastyczny pakiet działań audytowych i merchandisingowych dla Twojej firmy.
Artykuł ukazał się na portalu www.dlahandlu.pl