Sampling i testowanie produktów
Intensyfikacja sprzedaży wymaga wdrożenia działań dostosowanych do charakteru prowadzonej działalności, budujących skuteczną komunikację z klientami. Sampling produktów to forma reklamy, której głównym celem jest poszerzenie grona odbiorców oraz stymulacja relacji na linii producent/sprzedawca – konsument.
Co to jest sampling?
Efektywny sampling towarów obejmuje szereg czynności zorientowanych na optymalizację sprzedaży. W związku z tym, sampling w marketingu oznacza zespół działań, dzięki którym ewentualny nabywca może poszerzyć swoją wiedzę na temat promowanego produktu, zanim podejmie decyzję o jego zakupie. Definicja samplingu podkreśla bezpośredni charakter wdrażanych rozwiązań, które powinny być zorientowane na zaspokojenie potrzeb konkretnej grupy klientów. Akcje samplingowe zyskują na znaczeniu zwłaszcza w przypadku firm działających w branży FMCG (fast moving consumer goods).
W praktyce, kampania samplingowa polega przede wszystkim na rozdawnictwie bezpłatnych próbek produktów wśród potencjalnych klientów. Sampling produktu może nie tylko zachęcić odbiorców do kupna konkretnego towaru, ale jest również narzędziem, które pozwala na pozytywne wykreowanie obrazu marki w oczach grupy docelowej. Bezpłatne testowanie prodktów jest szczególnie pomocne w przypadku wprowadzania nowych towarów, jako że testy produktów pozwalają na efektywne zwiększenie świadomości klientów.
Sampling a degustacja – podstawowe różnice
Sampling to pojęcie szersze niż degustacja. W ramach akcji samplingowych odbywa się darmowe testowanie produktów – klient może otrzymać bezpłatne próbki promowanego kosmetyku, produktu spożywczego, odbyć jazdę próbną samochodem itp. Degustacja jest natomiast jednym z narzędzi samplingowych, stosownym w przypadku artykułów żywnościowych. Odbywa się w miejscach, gdzie przebywa grupa docelowa odbiorców produktu lub w miejscach sprzedaży.
Wybór miejsca sprzedaży na akcję samplingową umożliwia klientom natychmiastowy zakup testowanych wyrobów. Darmowe produkty do testowania są najczęściej rozdawane przez hostessy w formie niewielkich porcji reklamowanych artykułów spożywczych. Organizując akcję polegającą na degustacji próbek produktów, warto zwrócić uwagę na wybór odpowiedniego terminu – najlepiej, jeśli akcja zostanie zaplanowana na dzień, w którym konkretny punkt sprzedaży odwiedza duża grupa klientów oraz gdzie w danej chwili jest traffic grupy docelowej.
Skuteczne testowanie produktów jako narzędzie promocyjne: jak zaplanować działania samplingowe?
Samplingi i degustacje wymagają skutecznej organizacji i planowania działań. Planowane rozdawnictwo bezpłatnych próbek reklamowanych towarów powinno skupiać się na określeniu ilości produktu w pojedynczym samplu oraz sposobie ich dystrybucji. Dodatkowo, bardzo duży wpływ na efekty prowadzonych akcji samplingowych ma dobór doświadczonych hostess i ambasadorów marki oraz prawidłowe określenie grupy odbiorców – podejmowane czynności muszą odpowiadać potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych konsumentów. Koniecznością jest również profesjonalne opracowanie strategii reklamowej i sprecyzowanie czasu trwania oraz miejsca prowadzonych działań – podstawowe znaczenie dla przygotowywanego schematu działań powinien mieć cel organizowanej akcji. Jednocześnie, istotną rolę odgrywa kontrolowanie ponoszonych wydatków, szczególnie w porównaniu do osiąganych efektów, co pozwala na ocenę opłacalności. Darmowe -próbki to konkretny koszt, w związku z czym, koniecznością jest rozsądne opracowanie budżetu kampanii.
Profesjonalna akcja samplingowa: jakie działania mogą być zrealizowane przez OEX Cursor?
Współpraca samplingowa z OEX Cursor to gwarancja wsparcia doświadczonych specjalistów. Oferujemy kompleksową organizację akcji samplingowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb naszych Klientów.
Działania, które możemy wykonać w ramach usług samplingowych:
- degustacje próbek produktów lub dań z wykorzystaniem promowanego produktu
- rozdawanie pełnowartościowych produktów
- produkcja materiałów POS, gadżetów, balonów, materiałów pneumatycznych, strojów promocyjnych, standów degustacyjnych
- organizacja warsztatów tematycznych: kosmetycznych, kreatywnych, baristycznych
Realizując działania samplingowe jesteśmy w stanie zagwarantować naszym Klientom usługi profesjonalnych konsultantów i ambasadorów (fizjoterapeutów, pielęgniarek, kucharzy, masażystów, baristów, kosmetyczek itp.), wyspecjalizowanych promotorów oraz możliwość testowania produktów przez profesjonalistów. Dodatkowo, specjalizujemy się w zbieraniu opinii i rekomendacji oraz aktywizacji bezpośrednio w biurach Klientów, organizując interesujące wydarzenia dla Państwa klientów i pracowników.
Nasi specjaliści zaplanują, zorganizują i przeprowadzą szeroko zakrojone akcje samplingowe, zapewniając pełną obsługę doskonale wykwalifikowanego personelu. Prowadzone działania są przygotowywane w porozumieniu z Klientem, dlatego podejmujemy się również organizacji niestandardowych kampanii.