Co to jest vanselling?
Jeszcze do niedawna wydawało się, że vanselling, czyli sprzedaż produktów bezpośrednio z samochodu przestaje być skuteczna. Że należy szukać innych form dotarcia do klienta, bo przedstawiciel handlowy vansellingu kojarzy się z jakąś tajemnicą. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że vanselling ciągle pozostaje skuteczna forma pozyskiwania klientów i poprawiania wyników sprzedaży. Dodatkowo, klient otrzymuje wrażenie uzyskiwania produktu unikalnego. Takiego, którego nie da się dostać w „zwykłym” sklepie. W ostatnim czasie coraz częściej pada pytanie: co to jest vanselling?
Definicja vansellingu
Co to jest vanselling? Samo słowo pochodzi z języka angielskiego i w bezpośrednim tłumaczeniu oznacza sprzedaż z auta. Przedstawiciel handlowy ds. vansellingu posiada w samochodzie dostawczym wszystkie produkty, które ma do zaoferowania. Prowadzi z niego sprzedaż obwoźną. Prowadzenie takiego mobilnego handlu niesie za sobą różnorakie korzyści, jak na przykład możliwość szybkiego wprowadzenia do obrotu nowych produktów. Duże znaczenie w vansellingu ma doświadczenie handlowca. Dzięki temu wie on jak wykorzystywać mobilność do poszerzania zasięgu prowadzonej działalności.
Jak prowadzić sprzedaż vansellingową?
Ten szczególny rodzaj handlu wymaga interdyscyplinarnych umiejętności. Kluczem jest skuteczność sprzedaży vansellingowaej. Do tego, potrzebny jest zasięg prowadzonej działalności. Vanseller powinien zajmować się zaopatrzeniem w ramach co najmniej jednego województwa. Towary przez niego sprzedawane mogą mieć miano ekskluzywnych. Praca w vansellingu daje korzyści poprzez budowanie sieci klientów, którzy cyklicznie zamawiają podobne produkty. Ale część obrotu takiego specjalisty to sprzedaż doraźna. Tu często sprawdza się odpowiednio dobrany system vansellingu. Musi być on przejrzysty, dający możliwość skonstruowania i przedstawienia umowy o współpracy już na miejscu. Wszystko musi być oparte o szybkość i sprawność działania. Ale najważniejszy jest szeroki asortyment z danej grupy produktowej. Jeśli przedstawiciel ma co zaoferować, łatwiej zdobyć mu klientów i zrealizować plan sprzedażowy.
Ile zarabia vanseller?
Kwestia zarobków w vansellingu jest, jak to w handlu, bardzo elastyczna. Wszystko zależy od obszaru, jakim opiekuje się specjalista. Znaczenie ma także bogactwo asortymentu i liczba podmiotów, z którymi vanseller współpracuje. W optymistycznym wariancie osoba zatrudniona na takim stanowisku może osiągać wynagrodzenie mieszczące się w widełkach określonych dla przedstawiciela handlowego.