Powrót do zakupów stacjonarnych i aktywności targowo-konferencyjnych.

Wzrośnie znaczenie outsourcingu wsparcia sprzedaży

Galerie handlowe notują wzrost liczby odwiedzających. Według Polskiej Rady Centrów Handlowych wizyty są bardziej celowe i skutkują wyższą wartością dokonanych zakupów. Retailerzy, którzy ucierpieli w wyniku obostrzeń wywołanych pandemią już wdrażają działania, które pomogą zmaksymalizować sprzedaż i odrobić straty. OEX Cursor jako dostawca całej gamy usług wsparcia sprzedaży obserwuje wzrost zapytań o usługi tajemniczego klienta i akcji promocyjnych.

Masowy powrót konsumentów do tradycyjnej formy zakupów to szansa dla producentów i retailerów na umocnienie marki oraz budowanie pozytywnych doświadczeń konsumenckich. OEX Cursor odnotował wzrost zapytań o outsourcing usług wsparcia sprzedaży, szczególnie w punktach handlowych oraz usługowych, znajdujących się na terenie galerii handlowych.

wizytówka agnieszka belusiakDo tej pory, kluczowym dla producentów aspektem, było wyróżnienie się wśród konkurencji. Nowym, wręcz na masową skalę trendem, są zlecenia audytowe – w tym tzw. tajemniczego klienta, które poza obowiązującymi w danej firmie standardami np. ekspozycji, pozwalają zbadać jakość obsługi klienta czy też profesjonalizm sprzedawcy. Producenci i dystrybutorzy dostrzegli, że konsumenci zmienili przyzwyczajenia i nawet w „szaleństwie zakupowym”, poza dostępnością produktów, należy im również zagwarantować najwyższy poziom jakości obsługi. ” – Agnieszka Belusiak, Group Account Director, OEX Cursor

Powrót klientów do sklepow tradycyjnych stawia przed rynkiem usług wsparcia sprzedaży nowe wyzwania. Sytuacja związana z pandemią i wprowadzone obostrzenia przekładają się już od dłuższego czasu na szczególny reżim sanitarny wobec pracowników w sytuacji interakcji ze sprzedawcą czy produktem. Wyposażenie personelu w materiały dezynfekujące i zabezpieczające tj. maseczki czy rękawiczki wpisały się już w obowiązujące standardy pracy.

Konieczność rygorystycznego przestrzegania zasad bezpieczeństwa na terenie punktów sprzedaży zdeterminowała również nowe praktyki zakupowe. Konsumenci ograniczją wizyty w sklepie do kilku, maksymalnie kilkunastu minut i oczekują możliwości ich sprawnego załatwienia w punkcie sprzedaży. Aby sprostać wyzwaniom związanym z upowszechnieniem się nowych zwyczajów zakupowych szczególnie ważna staje się intensyfikacja mechanizmów wsparcia sprzedaży, takich jak: stała dostępność czy odpowiednia ekspozycja produktów w miejscu sprzedaży. Warto w tym obszarze skorzystać z wyspecjalizowanej firmy, która zapewni nie tylko bezpieczeństwo ale również przeprowadzi niezbędne działania w optymalny sposób.– dodaje Agnieszka Belusiak

Producenci wracają także do organizacji akcji promocyjnych, które są jednymi ze skuteczniejszych form budowania więzi klienta z marką. Przykładem tego jak sprawdzają się dobre koncepty jest prowadzona cyklicznie przez OEX Cursor aktywacja sprzedażowa dla kawy Costa Coffee Home Edition.

wizytówka jolanta dobrzyńskaW roku 2021 prowadziliśmy już działania w ponad 200 lokalizacjach, których efektem była sprzedaż blisko 7500 opakowań kawy Costa. Działania były prowadzone zarówno w kanale nowoczesnym w HM sieci Carrefour jak i w sklepach handlu tradycyjnego w małych i większych miejscowościach na terenie całego kraju. Zadaniem ambasadorów Costa jest animacja sprzedaży połączona z mechanizmem promocyjnym, jakim są gratisy wydawane za zakup określonych produktów. 

Producenci zwykle wykorzystywali ten czas oraz różne lokalne eventy, koncerty lub wydarzenia artystyczne, aby zaoferować niestandardowe działania łączące rozrywkę i promocję swoich produktów. – powiedziała Jolanta Dobrzyńska, Account Director w OEX Cursor.

Pracujemy już nad konceptami i realizacją tego typu działań dla naszych wieloletnich klientów. Nie możemy do końca przewidzieć jaka będzie sytuacja w tym obszarze i jakie ograniczenia będą obowiązaywały w czasie wakacji lub później, ale mamy już doświadczenie w elastycznym projektowaniu takich przedsięwzięć. Zostało to docenione między innymi przez British American Tobacco Poland. OEX Cursor otrzymał najwyższe wyróżnienie przyznawane dostawcom za wyjątkowe wsparcie biznesowe podczas pandemii COVID 19. – powiedział Przemysław Bogdański, Prezes Zarzadu OEX Cursor.

W tym roku OEX Cursor obchodzi swoje 20-lecie. Z tej okazji uruchomił promocję  20 na 20, w której oferuje elastyczny pakiet działań audytowych i merchandisingowych dla firm.

czytaj również

Cursor wyróżniony kolejną Gazelą Biznesu

Spółka Cursor, oferująca usługi biznesowe z obszaru wsparcia sprzedaży i marketingu, otrzymała tytuł Gazeli Biznesu. To już druga statuetka przyznana firmie w rankingu organizowanym…

Wyróżniamy najlepszych

Co łączy OEX Cursor i szkołę bezpiecznej jazdy? Już w październiku trzy osoby z nasoex-cursor-szkola-bezpiecznej-jazdyzych struktur terenowych będą miały okazję…

WSZYSTKIE