Jak wspierać sprzedaż i motywować pracowników przy użyciu narzędzia Tajemniczy Klient?

Narzędzie Tajemniczy Klient w głównej mierze wykorzystywane jest do badania jakości obsługi i egzekwowania wyznaczonych standardów w punktach sprzedaży. Często ich wyniki są składową oceny całościowej i realizacji planów sprzedażowych, a w tym przyznawaniu lub nie premii czy innych form gratyfikacji najlepszych sprzedawców. Czy można w takim razie skutecznie poprzez narzędzie audytowe zmotywować pracowników tak aby przeprowadzone wizyty Tajemniczego Klienta miały pozytywne odzwierciedlenie dla całej organizacji?

Dla jednego z topowych producentów z branży AGD realizowaliśmy kilkuletni projekt powiązany z wizytami Tajemniczego Klienta. Wizyty audytora były elementem konceptu wpisanego w program lojalnościowo-motywacyjny dla sprzedawców z branży elektronicznej. Do naszych zadań należało m.in: badanie rekomendacji marki i sprawdzenie sposobu wyjaśnienia technologii wykorzystywanej w urządzeniach producenta. Sprzedawcy przeszli cykl szkoleń z wykorzystaniem narzędzi e-learningowych. Po odbyciu szkoleń dedykowanych do konkretnych kategorii produktowych, sprzedawcy przechodzili krótkie testy wiedzy z zakresu przeprowadzonego szkolenia. Następnie nasi Tajemniczy Klienci wyruszali w kraj. Odwiedzaliśmy wszystkie sklepy z głównych sieci z branży elektronicznej tajemniczy klientniezależnie od wielkości miast i ich położenia. Początkowo niejawne wizyty, kończyły się przekazaniem feedbacku odnośnie przebiegu całego spotkania. Zdecydowanie w znacznie większej części audytor gratulował pozytywnego wyniku i zwycięstwa. W ramach nagrody Sprzedawcy mogli podnosić swoje kwalifikacje w ramach cykli szkoleń, jak również otrzymywali sprzęt AGD o wysokiej wartości.

Synergia kilku narzędzi wspierających sprzedaż przynosi długotrwałe korzyści począwszy od budowania zaangażowania pracownika, poprzez wyniki punktów sprzedaży i finalnie realizacji strategii dystrybutora czy producenta.

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach w tym zakresie!

wizytówka agnieszka belusiak

 

Agnieszka Belusiak

Group Account Director

agnieszka.belusiak@cursor.pl

czytaj również

Polish National Sales Awards

OEX Cursor jest pierwszą firmą outsourcingową w 15-letniej historii konkursu Polish National Sales Awards (PNSA), której menedżerowie zostali uhonorowani wyróżnieniem…

Ocena Satysfakcji Klienta 2022

Już mamy wyniki tegorocznego badania Oceny Satysfakcji Klienta. Poniższe wskazania to efekt badania przeprowadzonego na 52 klientach spółki. Ankiety są…

WSZYSTKIE