logo gardena

Gardena – doradcy klienta w sieci marketów budowlanych

Gardena z racji specyfiki swoich produktów największą sprzedaż osiąga w okresie wiosenno-letnim. Sprzedaż produktów realizowana jest głównie poprzez centra ogrodnicze, markety budowlane i sieci DIY. Jako firma, specjalizująca się w usługach wspierających sprzedaż, w tym w realizacji zadań z obszaru customer experience, w 2021 roku zostaliśmy wybrani do zapewnienia wsparcia zespołowi Gardena.

Informacja o Kliencie

Gardena to międzynarodowa marka produktów skierowanych do miłośników ogrodów. Oferuje kompleksowy asortyment w zakresie systemów nawadniania, pomp, pielęgnacji trawników oraz inteligentnych rozwiązań do ogrodu typu smart system, a także narzędzi ogrodniczych do drzew, krzewów, uprawy gleby i ogrodnictwa miejskiego. Historia niemieckiej marki Gardena sięga lat 60tych XX wieku, a do jej sukcesu przyczyniło się przede wszystkim systematyczne wdrażanie innowacyjnych a z czasem inteligentnych systemów do pielęgnacji ogrodów. Dziś marka obecna jest w ponad 80 krajach na całym świecie, a od 2007 roku jest członkiem grupy Husqvarna.

logo gardena

Wstęp

Gardena z racji specyfiki swoich produktów największą sprzedaż osiąga w okresie wiosenno-letnim. Sprzedaż produktów realizowana jest głównie poprzez centra ogrodnicze, markety budowlane i sieci DIY. Główny nacisk firma kładzie na wysoką jakość produktów i profesjonalną obsługę klienta. Kluczowym elementem podczas kontaktu konsumenta z doradcą Gardeny, jest umiejętność rozpoznania potrzeb. Dlatego marka koncentruje się na znajomości produktowej i fachowej wiedzy z zakresu systemów ogrodniczych swoich doradców. Personel w centrach sprzedaży przekazuje w odpowiedni sposób informacje, bada potrzeby klientów i przedstawia korzyści płynące z użytkowania wysokiej jakości produktów Gardena. Ponadto zadania doradców skupiają się również na odpowiedniej ekspozycji produktów. Wszystkie działania ukierunkowane są na jak najlepsze doświadczenia konsumenta. Cele sprzedażowe realizowane są głównie przez wewnętrzny zespół sił sprzedaży. Natomiast w okresach szczytowych Gardena dodatkowo wspiera sales force outsourcowanym zespołem doradców.

gardena ecoline regałgardena regał

Rozwiązanie

Jako firma, specjalizująca się w usługach wspierających sprzedaż, w tym w realizacji zadań z obszaru customer experience, w 2021 roku zostaliśmy wybrani do zapewnienia wsparcia zespołowi Gardena. Zrekrutowaliśmy, przeszkoliliśmy i wdrożyliśmy doradców sezonowych w wybranych punktach sprzedaży.

Działania

W pierwszym roku OEX Cursor obsługiwał Gardenę w jednej sieci sklepów, w następnym rozszerzyliśmy współpracę o kolejną sieć, podwajając ilość punktów. Dodatkowo realizujemy usługę tajemniczego klienta w centrach ogrodniczych połączoną z programem motywacyjnym dla doradców. Dzięki działaniom OEX Cursor, Gardena posiada zespół kilkudziesięciu przeszkolonych i dedykowanych doradców, którzy pomagają w realizacji celów doradczo – sprzedażowych. Dodatkowo działania tajemniczego klienta pokazały w jaki sposób pracownicy centrów handlowych komunikują informacje o produktach, czy realizują standardy marki oraz jakie procesy wymagają korekty. Synergia świadczonych usług umożliwia również wdrożenie działań ad hoc. Czego świetnym przykładem było rozstawienie w ciągu 1 dnia 50 ekspozytorów na produkty Eco w punktach sprzedaży. Dzięki doświadczonemu oraz zaangażowanemu zespołowi produkty z promowanej linii mogły być dostępne dla klientów w przeciągu doby.

Wnioski

Dzięki komplementarności zaoferowanych rozwiązań Klient ma możliwość rozwoju i modyfikacji swoich usług oraz monitorowania potrzeb konsumentów w czasie rzeczywistym. Ponadto, działania partnera sprzedażowego jakim jest OEX Cursor, umożliwiły Gardenie poszerzenie personelu, o kolejne doświadczone osoby, które dbają o ekspozycję produktów i w oczekiwanym standardzie jakości doradzają konsumentom.

Dla naszego Klienta wykorzystaliśmy zasoby naszych zespołów i wyszkoliliśmy profesjonalnych doradców sprzedaży.

Co możemy zrobić dla Twojej firmy?