British American Tobacco – działania sprzedażowe na festiwalu Woodstock
British American Tobacco to globalny koncern tytoniowy posiadający w portfolio najbardziej znane marki papierosów. OEX Cursor zorganizował od podstaw akcję eventową połączoną ze sprzedażą produktów na Festiwalu Woodstock – największej imprezie plenerowej w Polsce.
Potrzeby
Klienta
Celem British American Tobacco było wsparcie działań wizerunkowo-sprzedażowych marki poprzez widoczną obecność na Festiwalu Woodstock. Od realizatora kampanii Klient oczekiwał pełnej obsługi projektu – w obszarze logistyki, rozliczeń, technicznym, a także zapewnienia personelu.
Projekt był wyjątkowo ambitny – zarówno z uwagi na presję czasu, jak i konieczność zgrania wielu elementów oraz opracowania koncepcji działań zgodnych z przepisami prawa, a jednocześnie dopasowanych do wymagającej grupy docelowej.
Działania
OEX Cursor
Po analizie oczekiwań Klienta zespół OEX Cursor przedstawił kompleksową strategię realizacji koncepcji British American Tobacco – event połączony z prezentacją oferty marki.
Zapewniliśmy:
- koncepcję, projekty i produkcję elementów scenografii stoisk British American Tobacco na Festiwalu,
- dobór i produkcję strojów personelu, wyposażenia stoiska oraz gadżetów,
- rekrutację oraz koordynację prac i nadzór nad personelem – wraz z obsługą logistyczną (transport pracowników, zakwaterowanie, wyżywienie, etc.),
- pełne zaplecze logistyczne i magazynowe z ochroną materiałów oraz sprzedawanego produktu,
- obsługę sprzedażową – wraz z pełnym rozliczeniem, ubezpieczeniem, obsługą konwojowania gotówki oraz systemem realizacji płatności kartą.
Zadaniem OEX Cursor było również dopełnienie wszystkich formalności związanych z obecnością na Festiwalu – ustalenia formalno-prawne z Organizatorem i Gminą Kostrzyń, wynajem powierzchni, opłacenie podatków.

Dla naszego Klienta wykorzystaliśmy działania z zakresu event marketingu połączonego z prezentacją produktów. Obecność marki na Festiwalu pozwoliła utrwalić wizerunek marki w świadomości konsumentów.
Zakres prac
Podczas eventu na Festiwalu Woodstock – trwającym 5 dni:
- British American Tobacco uzyskał status oficjalnego partnera Festiwalu i wyłączność na sprzedaż swoich produktów,
- na terenie festiwalowym zostały zainstalowane 3 stoiska British American Tobacco na których uczestnicy mogli zakupić produkty Klienta (gotówka/karta), zarejestrować się w bazie konsumenckiej oraz skorzystać ze strefy chillout,
- pracowało ponad 70 osób zrekrutowanych i objętych opieką przez OEX Cursor,
- wydaliśmy odwiedzającym Festiwal 50 000 gadżetów,
- stworzyliśmy pełną dokumentację akcji – foto i video – do celów promocyjnych Klienta.
Wnioski płynące z wykorzystania eventu sprzedażowego
Dzięki powierzeniu OEX Cursor kompleksowej organizacji eventu sprzedażowego Klient zrealizował cele kampanii bez angażowania własnych pracowników. Przeprowadzona akcja pozwoliła wzmocnić wizerunek marki oraz budować długofalowe relacje z konsumentami.