Sampling i testowanie produktów
Intensyfikacja sprzedaży wymaga wdrożenia działań dostosowanych do charakteru prowadzonej działalności, budujących skuteczną komunikację z klientami. Sampling produktów to forma reklamy, której głównym celem jest poszerzenie grona odbiorców oraz stymulacja relacji na linii producent/sprzedawca – konsument.
Co to jest sampling?
Efektywny sampling towarów obejmuje szereg czynności zorientowanych na optymalizację sprzedaży. W związku z tym, sampling w marketingu oznacza zespół działań, dzięki którym ewentualny nabywca może poszerzyć swoją wiedzę na temat promowanego produktu, zanim podejmie decyzję o jego zakupie. Definicja samplingu podkreśla bezpośredni charakter wdrażanych rozwiązań, które powinny być zorientowane na zaspokojenie potrzeb konkretnej grupy klientów. Akcje samplingowe zyskują na znaczeniu zwłaszcza w przypadku firm działających w branży FMCG (fast moving consumer goods).
Sampling a degustacja – podstawowe różnice
Sampling to pojęcie szersze niż degustacja. W ramach akcji samplingowych odbywa się darmowe testowanie produktów – klient może otrzymać bezpłatne próbki promowanego kosmetyku, produktu spożywczego, odbyć jazdę próbną samochodem itp. Degustacja jest natomiast jednym z narzędzi samplingowych, stosownym w przypadku artykułów żywnościowych. Odbywa się w miejscach, gdzie przebywa grupa docelowa odbiorców produktu lub w miejscach sprzedaży.
Wybór miejsca sprzedaży na akcję samplingową umożliwia klientom natychmiastowy zakup testowanych wyrobów. Darmowe produkty do testowania są najczęściej rozdawane przez hostessy w formie niewielkich porcji reklamowanych artykułów spożywczych. Organizując akcję polegającą na degustacji próbek produktów, warto zwrócić uwagę na wybór odpowiedniego terminu – najlepiej, jeśli akcja zostanie zaplanowana na dzień, w którym konkretny punkt sprzedaży odwiedza duża grupa klientów oraz gdzie w danej chwili jest traffic grupy docelowej.
Skuteczne testowanie produktów jako narzędzie promocyjne: jak zaplanować działania samplingowe?
Samplingi i degustacje wymagają skutecznej organizacji i planowania działań. Planowane rozdawnictwo bezpłatnych próbek reklamowanych towarów powinno skupiać się na określeniu ilości produktu w pojedynczym samplu oraz sposobie ich dystrybucji. Dodatkowo, bardzo duży wpływ na efekty prowadzonych akcji samplingowych ma dobór doświadczonych hostess i ambasadorów marki oraz prawidłowe określenie grupy odbiorców – podejmowane czynności muszą odpowiadać potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych konsumentów. Koniecznością jest również profesjonalne opracowanie strategii reklamowej i sprecyzowanie czasu trwania oraz miejsca prowadzonych działań – podstawowe znaczenie dla przygotowywanego schematu działań powinien mieć cel organizowanej akcji. Jednocześnie, istotną rolę odgrywa kontrolowanie ponoszonych wydatków, szczególnie w porównaniu do osiąganych efektów, co pozwala na ocenę opłacalności. Darmowe -próbki to konkretny koszt, w związku z czym, koniecznością jest rozsądne opracowanie budżetu kampanii.
Profesjonalna akcja samplingowa: jakie działania mogą być zrealizowane przez OEX Cursor?
Współpraca samplingowa z OEX Cursor to gwarancja wsparcia doświadczonych specjalistów. Oferujemy kompleksową organizację akcji samplingowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb naszych Klientów.
Działania, które możemy wykonać w ramach usług samplingowych:
- degustacje próbek produktów lub dań z wykorzystaniem promowanego produktu
- rozdawanie pełnowartościowych produktów
- produkcja materiałów POS, gadżetów, balonów, materiałów pneumatycznych, strojów promocyjnych, standów degustacyjnych
- organizacja warsztatów tematycznych: kosmetycznych, kreatywnych, baristycznych
Realizując działania samplingowe jesteśmy w stanie zagwarantować naszym Klientom usługi profesjonalnych konsultantów i ambasadorów (fizjoterapeutów, pielęgniarek, kucharzy, masażystów, baristów, kosmetyczek itp.), wyspecjalizowanych promotorów oraz możliwość testowania produktów przez profesjonalistów. Dodatkowo, specjalizujemy się w zbieraniu opinii i rekomendacji oraz aktywizacji bezpośrednio w biurach Klientów, organizując interesujące wydarzenia dla Państwa klientów i pracowników.
Nasi specjaliści zaplanują, zorganizują i przeprowadzą szeroko zakrojone akcje samplingowe, zapewniając pełną obsługę doskonale wykwalifikowanego personelu. Prowadzone działania są przygotowywane w porozumieniu z Klientem, dlatego podejmujemy się również organizacji niestandardowych kampanii.