Merchandising profesjonalny

Usługi merchandisingu profesjonalnego są dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego Klienta. Zawsze przygotowujemy działania merchandisingowe w oparciu o rodzaj branży Klienta, potrzeby oraz oczekiwane efekty, co pozwala nam przygotować także niestandardowe realizacje z zakresu merchandisingu sklepowego.

Co wchodzi w zakres usługi merchandisingowej?

Głównym obowiązkiem merchandisera jest praktyczne wdrożenie standardu ekspozycji. Do tego niezbędna jest współpraca z punktem sprzedaży o charakterze handlowym – merchandiser musi uzyskać zgodę sklepu na właściwe ustawienie ekspozycji.

Nasz Klient musi mieć pewność, że usługa merchandisingu w sklepie lub innym miejscu sprzedaży jest prawidłowo wykonana, dlatego kluczowe staje się raportowanie.

ZOBACZ case studies

W ramach usługi merchandisingu profesjonalnego możemy wykonać dla Ciebie:

  • przygotowanie pełnej strategii obecności produktu w miejscu sprzedaży i odpowiednią prezentację ekspozycji
  • raportowanie działań merchandisingowych (raporty oparte o geolokalizujące systemy IT)
  • dokumentację fotograficzną
  • kontrolę terminów przydatności, zwroty produktów
  • montaż, dostarczenie materiałów POSM

Praca merchandisera to szansa szybkiej reakcji na pojawiające się nowe możliwości sprzedaży.

  • Wizyty w ramach merchandisingu profesjonalnego odbywają się w cyklu uzgodnionym z klientem. Każda wizyta jest dokumentowana i potwierdzana w systemie IT obsługującym proces. Jeżeli istotna jest interwencja Klienta lub pojawiają się nowe możliwości sprzedaży dostaje on z wykorzystaniem kanałów systemu IT komunikaty automatycznie adresowane do odpowiedniej grupy (PH, dystrybutor, kierownik regionalny itp.)
  • W handlu sieciowym merchandiser jest w stanie zastąpić przedstawiciela handlowego a na pewno znakomicie uzupełnić jego pracę. Dzięki zaawansowanemu systemowi raportowemu usprawniamy obieg informacji i dajemy Klientom kontrolę nad ekspozycją ich produktów w retailu.

Dlaczego warto skorzystać z merchandisingu
profesjonalnego realizowanego przez OEX Cursor?

  • Usługa merchandisingowa jest realizowana przez ogólnopolską strukturę terenową. W przypadku dużych zleceń realizowana jest przez merchandiserów stacjonarnych, alternatywą są merchandiserzy mobilni, którym zapewniamy środki transportu i pozostałe narzędzia pracy.

  • Dziś w procesach merchandisingowych zatrudniamy ok. 1700 merchandiserów stacjonarnych i blisko 150 mobilnych, nadzór prowadzi 24 kierowników operacyjnych pod kierunkiem dyrektorów regionów.

  • OEX Cursor posiada doświadczenie i infrastrukturę pozwalającą realizować największe projekty merchandisingowe, pracujemy w tym obszarze dla dużych firm FMCG i branż przemysłowych

Uważamy, że przy stale rosnących kosztach pracy kluczowym elementem staje się efektywność usług merchandisingu oraz ich jakość. Coraz trudniej jest ją zapewnić w tradycyjnym modelu serwisów merchandisingowych opartych na „godzinowym” modelu zleceń. Proponujemy profesjonalizację procesu – zwiększone koszty jednostkowe „godziny” kompensujemy efektami, które przynoszą działania w terenie i oszczędnościami w innych obszarach działania naszych Klientów.

Czym jest merchandising?

Celem działań merchandisingowych jest zapewnienie szeroko rozumianej dostępności produktów w punkcie sprzedaży (nie są to tylko sklepy).

Może się wydawać, że jest to po prostu wystawienie towaru na półki i czasami rzeczywiście do tego praca merchandisera się ogranicza. Jednak prawdziwa dostępność to nie tylko obecność na regale, ale też obecność we właściwym miejscu czy miejscach, sposób i kolejność wystawienia, zachowanie standardów ekspozycyjnych marki, komunikacja z konsumentem, opis cenowy itd.

Merchandising w sklepie, markecie czy galerii nie jest łatwym zadaniem i nie może być wykonywane przez przypadkowe osoby, dlatego stawiamy na profesjonalny zespół merchandisingowy wyposażony w niezbędne narzędzia pracy.

Interesuje Cię usługa
Merchandising profesjonalny

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania

+48 506 794 046

Napisz
do nas

Formularz kontaktowy