Audyt Retail

Głównym atutem OEX Cursor jest własny Zespół Terenowy, dzięki temu poziom jakości danych jest najwyższy, jaki w realiach sklepu można osiągnąć.

Audyt punktów sprzedaży

Pracujemy ze wszystkimi branżami i formatami sklepów

 

ZOBACZ case studies

Nasz zespół terenowy jest w stanie zbadać obecność produktów (dystrybucja numeryczna), sposób ich wystawienia (zachowanie standardu ekspozycji), obecność materiałów marketingowych, sprzętu (np. lodówek) czy ceny sprzedaży. Weryfikujemy też zgodność ekspozycji stałej i promocyjnej z ustaleniami kontraktowymi (compliance). Przedmiotem badań w ramach audytu retail może być też świadomość produktu u sprzedawców, poziom poleceń itp., czyli tzw. „mystery shopper”. W zdobywaniu informacji ograniczają nas jedynie techniczne możliwości Zespołu oraz polityka sieci handlowych. Pracujemy ze wszystkimi branżami i formatami sklepów, mamy też doświadczenie na rynku farmaceutycznym.

Jak realizujemy audyty retail?

  • Usługa audytu retail jest realizowana przez Współdzielony Zespól Terenowy OEX Cursor lub dedykowane zespoły ankieterów w przypadku stałych projektów audytowych. Oznacza to, że nie są one wykonywane przez przypadkowe osoby, a przez zespół z dużym doświadczeniem we współpracy z detalem, rozumiejący jego uwarunkowania i potrafiącym dostosować się do specyfiki różnych branż – ma to szczególne znaczenie np. w kanale aptecznym.
  • Nie bez znaczenia jest własny system IT do zbierania, agregacji i prezentacji danych, będący w stanie obsłużyć nawet bardzo duże projekty i ogromną ilość danych. Gęsta siatka pracowników wyposażonych we wszystkie narzędzia pracy pozwala dotrzeć do dowolnego PSD na terenie Polski.
  • Realizujemy zarówno małe jak i bardzo duże cykliczne projekty badawcze, często o bardzo krótkim terminie realizacji.

Głównym atutem OEX Cursor jest własny Zespół Terenowy, dzięki temu poziom jakości danych jest najwyższy, jaki w realiach sklepu można osiągnąć. Ważnym czynnikiem jest też elastyczność i reaktywność zespołu, a także możliwość połączenia badania z innymi czynnościami z obszaru wsparcia sprzedaży: merchandisingiem, elementami obsługi handlowej lub dystrybucją materiałów POSM.

Badania wykonujemy z wykorzystaniem systemu IT i w pełni je dokumentujemy.

Przy audytach retail o masowym i powtarzalnym charakterze  korzystamy z opartej na sztucznej inteligencji technologii rozpoznawania obrazu – technologia ta skraca czas wykonania badania i pozwala na automatyzację procesu. Kontrolujemy wykonanie audytu porównując część (a niekiedy całość) odpowiedzi udzielonych przez audytorów z dokumentacją fotograficzną wykonywaną w czasie badania. Niekiedy, jeżeli takie jest życzenie Zleceniodawcy podejmujemy interwencję w punkcie sprzedaży, której celem jest poprawa ekspozycji, zamówienie produktu czy umieszczenie informacji o nim.  Do oczekiwań Klienta dostosowujemy formę prezentacji pozyskanych informacji – możliwa jest też ich wstępna analiza. Na podstawie audytu w punktach sprzedaży jesteśmy w stanie zarekomendować dalsze działania merchandisingowe i inne, które podniosą efektywność sprzedaży i inne czynniki, na których zależy Klientowi.

Zlecając wykonanie badań retailowych do OEX Cursor Klient otrzymuje gwarancję wysokiej jakości przekazanych mu danych. Często ważnym elementem jest wiarygodna dokumentacja wyników, która pozwala na ich podstawie dokonywać rozliczeń zarówno z własnymi pracownikami jak i sklepami.

Audyt Retail – na czym polega?

Kluczem do zarządzania sprzedażą jest wiarygodna informacja. Bez wiedzy o tym co, gdzie, jak i kiedy się sprzedaje nie jest to możliwe.

Dotyczy to zarówno produktów własnych jak i konkurencji.

Badania ekspozycji są też częstym narzędziem kontroli sieci dystrybucyjnej, własnych przedstawicieli handlowych czy poziomu realizacji ustaleń kontraktowych z retailem.

Interesuje Cię usługa
Audyty retail

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania

+48 506 794 046